نشرات زنده
دانلود اپلیکیشن اندروید دانلود اپلیکیشن اندروید
فارسی English عربي
2729
-
الف
+

هنرمند مهاجر: پوشش رسانه ای فعالیت های هنری مهاجرین افغانستانی باعث رشد و تشویق هنرمندان خواهد شد

«محمد امیری» ، هنرمند مهاجر افغانستانی می گوید: قالین بافان و گلیم بافان افغانستانی به واقع هنرمندانی هستند که مغفول مانده اند .

به گزارش آی فیلم 2، «محمد امیری» ، مسئول کمیته فرش مرکز فرهنگی پناهندگان تهران در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار آی فیلم 2 اظهار داشت: در کمیته فرش در تلاش هستیم تا صنایع دستی اقلیم های مختلف به خصوص افغانستان را به همگان معرفی کنیم و شناخت بیشتری نسبت به ارزش هنری صنایع دستی به شمول فرش و گلیم در مردم به وجود بیاید.

مسئول کمیته فرش مهاجرین با ابراز تاسف از وضعیت نامساعد قالین بافان در افغانستان ، ابراز داشت: قالین بافان و گلیم بافان به واقع هنرمندانی هستند که از توجه رسانه ها و مسئولین مغفول مانده اند . 

به باور وی ، در افغانستان هنرمندان زیادی هستند که از خردسالی شروع به قالین بافی نموده اند و در ایران نیز مهاجرین قالین باف در سطح بسیار بالایی فعالیت می کنند و بر اساس آخرین معیارهای عصری در این پیشه مصروف هستند.

امیری تاکید کرد: اساتید افغانستانی در زمینه قالین بافی بسیار رشد کرده اند و اکنون در عرصه بافت فرش های طرح های حجمی و قالین های ابریشمی بسیار زبردست هستند.

این هنرمند مهاجر با تقدیر از شبکه آی فیلم 2 به خاطر حمایت از هنرمندان و فعالیت های هنری مهاجرین، افزود: برای اولین بار پوشش بسیاری از برنامه های هنری و توانمندی های هنرمندان افغانستانی به طور گسترده توسط آی فیلم 2 پوشش داده می شود که باعث تشویق این قشر و شناخته شدن بیشتر آنان خواهد شد.

وی همچنان از شبکه آی فیلم 2 درخواست کرد فلم های مستند و تولیدات هنری مهاجرین افغانستانی در ایران را حمایت کرده و نشر کند.

گفتنی است نشست هم اندیشی هنرمندان و فرهنگیان مهاجر افغانستانی با مدیر کل امور اتباع و مهاجرین خارجی ولایت (استان) تهران هفته گذشته مورخ ۹ قوس 1398 به منظور تدوین و سیاستگزاری های دقیق در بخش آموزش و پژوهش و برگزاری نمایشگاه ها و جشنواره های فرهنگی در اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی تهران برگزار شد.

ح ح 

نظر شما
ارسال نظر